۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳

توسط انتشارات کتاب جمکران؛

کتاب «شعر همدلی» راهی بازار نشر شد/آموزش همدلی با زبان شعر

کتاب «شعر همدلی» راهی بازار نشر شد/آموزش همدلی با زبان شعر

کتاب «شعر همدلی» سروده سهیلا ابراهیم زاده توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شعر همدلی» سروده سهیلا ابراهیم زاده با تصویرگری کوثر رضایی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران راهی بازار نشر شده است.

یکی از قالب‌هایی ادبی که کودکان همیشه دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند؛ شعر است. آنها به متن‌های ریتمیک و منظوم، واکنش‌های مثبتی نشان می‌دهند. شعرها از کودکان، دعوت می‌کنند تا به سفری تخیلی بروند. سفری که در آن هر ناممکنی، ممکن می‌شود. این زیبایی شعر است که لذتی عمیق را به مخاطبانش هدیه می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد سفری به دنیایی داشته باشند که در آن مرزی میان خیال و واقعیت وجود ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های شعر تقویت مهارت زبانی کودک است. کودک با کمک شعرهای قافیه دار، ریتم را می‌آموزند و با صداهای مختلف آشنا می‌شوند. علاوه بر این، حفظ و به خاطر سپردن متونی که به نظم نوشته می‌شوند و ریتم دارند، بسیار ساده‌تر است. بنابراین، خواندن شعر با کودکان و برای کودکان می‌تواند یک روش عالی برای آموزش مفاهیم مختلف نیز به شمار برود؛ یکی از این مفاهیم همدلی است.

نویسنده این کتاب با توجه به مفهوم یاد شده و پویش همدلی که به مناسبت تقارن نیمه شعبان و سال جدید با شعار «عید نو، عهد نو» اجرا شد این کتاب شعر را سروده است، این شعر درباره کارهای خوب و قشنگی است که کودکان در هر کجای ایران می‌توانند انجام دهند. کارهایی مثل مهربانی کردن، هدیه دادن، جشن گرفتن و شادی کردن. با انجام این کارها آنها می‌توانند امام زمان (عج) را خوشحال کنند و به یاد ایشان دلی به دست بیاوردند.

کتاب پیش‌رو مناسب گروه سنی الف و ب است و با زبان شعر و تصاویر جذاب کودکان را به همراهی و همدلی با یکدیگر و مهرورزی که راه امام زمان (عج) است، دعوت می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«می‌توان خنده را شکوفا کرد
می‌توان مهربان شد و تابید
می‌توان نور شادمانی را
با سخاوت به خانه‌ای بخشید…»

این‌کتاب با ۱۶ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده.

کد خبر 5571631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha